2. januar 2011

Godt nytt år:)

Har hatt planer om et innlegg lenge nå, men jula ble som vanlig mye mer hektisk enn planlagt:) Skjønner ikke det der, alltid ferdig i siste liten. Men jeg ble i alle fall ferdig med nesten alle julegavene jeg skulle gi bort (søstersen må dessverre vente litt på sin ennå. Har igjen montering å det synes jeg bare er såååå kjedelig). Ble derimot faktisk tidlig ferdig med julepyntingen her hjemme i år.


Mens pepperkakehuset ble ferdig i siste liten. Rakk det akkurat før vi reiste på juleferie. Nå er det bare smuler igjen av det. Veldig kreativ pynting...


Første året jeg har prøvd meg på å lage marsipanfigurer. Alle i familien (unntatt oss som ikke tåler mandler) fikk en i julegave pakket inn i cellofan med hjemmelagde gavelapper som jeg laget av papirleire (som ikke ble noen stor suksess).

Marsipanfigurene er laget etter inspirasjon fra denne bloggen villaperlesukker. Hun lager utrolig mye fint og er verd et besøk:)
Resten av julegavene skal jeg poste i et senere innlegg. I romjula strikket jeg en lue til meg selv (ble litt romstor, men god og varm) og nå holder jeg på med et par tøfler som skal bli 50 års gave til tanta mi. Også skal jeg som nyttårsløfte til meg selv prøve å starte med julegavene litt tidligere i år:)

Fortsatt godt nytt år:)

3 kommentarer:

  1. Godt nyttår:) Så nydelige figurer du har laget. Heldig familie som fikk en slik en:)
    Håper du har hatt det fint i jula og at 2011 blir et produktivt år:)
    Randi

    SvarSlett
  2. Så fine marsipanfigurer:) Koselig smågaver. Ja, vi får ha en intensjon om å starte julegaveproduksjonen tidligere i år:)

    SvarSlett
  3. NAMMMMM eg like og marsipan.... :oD
    Et riktig godt nytt år Mona og eg skal nok hjelpe deg med å komme igang med julegavene.... i god tid.... ikkje sant :)

    Klem hk

    SvarSlett