6. oktober 2010

Julestress allerede....

Bruker alltid å sitte i siste liten (les: natt til julaften) å lage ferdig julegaver, men i år har jeg begynt ganske tidlig (i alle fall er det det for meg), og jeg kjenner at bare det at jeg har begynt gjør meg litt stresset. Føler liksom at jula nærmer seg med stormskritt da, tror jeg er for vant til å være julestresset, hehe. Jeg har sikkert begynt å strikke 4- 5 julegaver, et par gaver som skal hekles og et broderi. Har flere planer og, men de har jeg ikke begynt med ennå. Kan ikke vise frem alt for noen leser bloggen her:) Men skal vise frem noen etterhvert.

En av gavene som jeg kan vise frem er et skjerf som en av guttene skal få (forhåpentligvis rekker jeg å lage ett til slik at begge får). Jeg har aldri strikket flettemønster før, men Hanne- Kristine har vært så snill å lært meg det:)


Ellers har dagen i dag gått med til baking, og snart skal vi (mamma og jeg) på Quiltemøte:)



Noe av dagens bakst. Grove scones til meg og polarbrød til guttene. Oppskriften på polarbrød har jeg funnet hos Alvebento. Her er det mange fine oppskrifter og morsomme matpakker (bentos).

2 kommentarer:

  1. Det var nå bare hyggelig :) og flink er du også. Skjerfet blir bra det, og med en liten flette og to til dagen så rekker du det :)
    klem og god helg, hk

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelig kommentar ! :D
    Jøss det må jeg virkelig si, for et fint skjerf! Jeg skulle ønske jeg kunne strikke også, det finnes jo så mange fine oppskrifter rundt forbi!!
    Ha en fin helg du også :):) Klem

    SvarSlett