17. juli 2010

Sommerpyssel

Vi er hjemme en liten tur igjen. Har hatt en flott uke på hytta til svigermor med masse sool. Etter hytteturen var vi hjemme noen dager før vi tok en tur til Østersund. Der ble det besøk på Frøsøn, Jamtli og Storsjøbadet. Ungene stortrivdes. Om en liten stund skal vi utover på hytta til foreldrene mine. Paps må bare bli ferdig med doen først:)
 Har benyttet tiden hjemme til å begynne med noen nye prosjekter og svidd av en god del penger:) Har kjøpt oss "ny" bil og jeg måtte bare ha meg en ny kjøkkenmaskin etter at den forrige røykla hele kjøkkenet sist jeg prøvde å lage brøddeig i den: ( Og når man kjøper ny kjøkkemaskin så måååå det jo bare bli en..... Kitchen Aid. Fant ut igjennom blogglandia at komplett. no solgte den for 3250 og det var jo ikke så ille. Nå har jeg sett at den kan kjøpes for 2990, men er ikke sikker om det er med eller uten frakt. Her er et bilde av den på kjøkkenbenken min. Jeg valgte eggehvit og den passer jo bare perfekt inn:) Den blir vel stående litt til pynt før jeg tør begynne å lage mat i den.



Etter å ha vært innom kreative bloggere og funnet oppskrift på strikkede grytekluter måtte jeg bare prøve å strikke et par. Alltid artig å prøve å strikke noe nytt. Fant bare frem noe restegarn så de passer ikke helt inn på kjøkken mitt. De får bli en del av gavekassen. Der er det bare et sitteunderlag for tiden så den trengs å fylles litt så jeg slipper å sitter til langt på natt å gjøre ferdig ting i siste lite (som egentlig er ganske vanlig hos meg, spesielt rundt juletider, men lære...eh ..nei)

Disse gryteklutene er egentlig superenkle for de strikkes kun med rettstrikk.


Har også strikket to kopptuer som svigerinnen min skal få i bursdagsgave. Hun har en rød Kitchen Aid så klutene er strikket i beige med en rød heklet kant rundt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar